Ad Banner

Tuesday, 2 December 2014

THE GUIDE TO HAPPINESS

There's a list in my diary with things to remember myself how to be happy when I'm not. And I thought I want to share a part of it with the world wide web since it helped me a lot recently in many different ways.


1. Music is what feelings sound like. Create a playlist. Create a bunch of playlists. For every situation in life. Discover new, old, dead, living, different, similarly, well-known, unknown [...] musicians and take time listening to their music. Attach own memories to them, your own meanings, your own story. Have you ever listened to the singer's breath between the lines?


2. Start the day early. (This is actually really hard for me since I'm not a morning person, but it worked very well lately.) Push yourself to get up before the rest of the world. Use this time for yourself and only yourself. Drink a cup of tea or coffee. Have a stretch. Open a window and take a deep breath. Go for a walk. Think about the things you want to do on that day and think about all the things that you're looking forward to do. Do you know you're alive?


3. Feel comfortable with yourself. It begins with your appearance. If you want to cut or dye your hair, change your clothing style or whatever you have in your mind, DO IT. Also, you don't have to be all dressed up at any time. Have a sweater day, wear no makeup and don't care. Become the person you would ideally fall in love with. Falling in love with yourself doesn't make you vain or selfish, it makes you indestructible. If you were another person, would you like to be friends with you?


4. Take time for your friends and familiy. It can be very hard maintaining friendships while having much work to do, but it's important. Message old friends with personal jokes. Suggest a catch up soon and push yourself to follow through, it will be worth it. Spend days with your family, eat dinner together, ask them and your friends about their days and tell them about yours. Do you know what's going on in their lives now?


5. Do things you love and try things out you never tried. You may find something very special. Screw the people who tell you that you shouldn't do something, because it wouldn't suit you. Do something extraordinary or just something simple. Read books, exercise, write a letter or a poem, eat food that you cooked, go out and watch the sunrise/set, explore, watch a movie, take pictures, enjoy the day. The little things? The little moments? They aren't little. [John Zabat-Zinn]. When was the last time you did something that you dyed for?


6. Give. When you have a bad day, a really bad day, try and treat the world better than it treated you. [Patrick Stump.] Give honest compliments to random people, help out voluntarily, give personal presents or write a card, share your positivity. You can even just smile at strangers walking the other way. Are you surprised about how many smile back?


7. Build your own dreams, not others.  Don't compare yourself with anyone in this world. If you do so, you're insulting yourself. Don't compare your Chapter 1 to someone else's Chapter 20. It's great that the people around you have their goals, but they aren't yours. You also aren't less worthy if you aren't that good in something than they - you want to reach something else and you need to remember that. FOCUS. What is your - and only your - next aim?

“Happiness is a choice, not a result.
Nothing will make you happy until you choose to be happy.
No person will make you happy unless you decide to be happy.
Your happiness will not come to you. It can only come from you.”
- Ralph Marston

13 comments:

  1. Dieser Post ist wirklich wunderschön. Irgendwie hat er mich zum Nachdenken angeregt und im Moment fühle ich mich großartig.
    Danke, Quynh und ganz liebe Grüße! :)

    ReplyDelete
  2. Wirklich ein toller Post! Ich habe vor einiger Zeit auch so einen aehnlichen Post verfasst, der schlummert allerdings noch bei den Entwuerfen.

    So & folgendes muss ich mal loswerden: fabelhafter Blog! Ich liebe deine Fotos & generell deinen Blog! Mach weiter so! :) x

    ReplyDelete
  3. BEAUTIFUL! Text as well as the pics. Lovely, thoughtful, inspiring.

    ReplyDelete
  4. Ich liebe es so deinen Blog zu lesen Quynhi! Es ließt sich so gut und die Art wie du schreibst ist einfach mega schön. Abgesehen davon, sehr hilfreicher Post!!! <3

    PS: Du fehlst mir! :(

    ReplyDelete
  5. Ich wollte dir nur mal Bescheid geben, dass du getaggt wurdest!
    HIer gehts zu du Fragen: http://nmls-yeah.blogspot.de/2014/12/hey-its-me-and-my-messy-hair.html
    Würde mich echt freuen, wenn du mitmachst.
    Alles Liebe, Lori

    ReplyDelete
  6. Liebe Quynh,

    Ich besuche deinen Blog so oft und hinterlasse dennoch nie einen Kommentar, wie mir eben aufgefallen ist. Das muss sich dringend ändern! Dein Blog gehört nämlich definitiv zu meinen Lieblingen. Auch wenn ich (leider) ein sehr stiller Leser bin, besuche ich ihn wirklich sehr oft, sehe mir deine tollen Bilder an und lese deine inspirierenden Texte durch. Ja, du inspirierst mich mit dem, was du tust und ich dachte mir, das muss ich dir einfach einmal sagen. Ich liebe deinen Blog!

    Alles Liebe,
    Paulina

    ReplyDelete
  7. Das stimmt, ich habe die URL meines Blogs vor ein paar Monaten mal wieder geändert bzw. habe ich einen komplett neuen erstellt und meinen alten Blog auf den neuen übertragen, sodass ich wieder mit einer Leserzahl von 0 angefangen habe. Durch die vielen URL Änderungen der Monate davor bin ich nämlich bei den meisten nicht mehr im Dashboard angezeigt worden, weshalb nur wenige Leute meinen "neuen" Blog besucht haben, obwohl ich "auf dem Papier" über 1000 Leser hatte. Deshalb habe ich einen neuen Blog erstellt, damit ich wieder einen Überblick habe, wie viele Menschen meinen Blog nun eigentlich lesen. Momentan sind es 53. Im Vergleich zu früher ist das sehr wenig, aber meine Leserzahl war mir noch nie sonderlich wichtig, auch wenn ich natürlich froh bin über jeden einzelnen. So, genug erklärt! :D

    Ich danke dir jedenfalls für deine lieben Worte! ♥

    ReplyDelete
  8. Ups, ich habe deinen Kommentar zu meinem Roman-Auszug erst gar nicht gesehen.

    Oh ja, damals fand ich fand meine Schreibversuche auch total gut und heute muss ich nur noch lachen, wenn ich sie mir durchlese. Ich habe auch mal einen Möchtegern-Krimi begonnen, der exisitiert aber nicht mehr, auch wenn er vermutlich unterhaltsamer wäre als so manche Comedy-Sendung, obwohl er eigentlich nicht lustig sein sollte. :D

    Die Story deines Romans finde ich aber auch echt super und hoffe, dass du es schaffst, ihn irgendwann zu beenden. (Ich verspreche dir an dieser Stelle hoch und heilig, dass ich ihn mir sofort kaufen werde, wenn du ihn veröffentlichen wirst!) Ich wünsche dir viel Glück dabei! :)

    ReplyDelete
  9. Thank you so much especially for the last one. I feel like I've already known about most of these tips but I kind of never want to accept them or follow them because it's easier to just be tired of life. Thanks for reminding me that if I want to change I can.

    ReplyDelete
  10. "There's a list in my diary with things to remember myself how to be happy when I'm not."

    Was für eine wundervolle Idee! <3 Ich bin dann mal Liste schreiben...

    ReplyDelete
  11. Hallo,

    das sind wirklich schöne Bilder.

    Liebe Grüße,
    Olga

    http://sweetandotherspices.blogspot.de/

    ReplyDelete

Dear whoever is reading this, everything is going to be alright.